torsdag 1 november 2012

27-28 oktober


Till min glädje när jag kom ut var att en av trädfällargubbarna vart och hämtat allt ris!! Vilket innebär mer öppet på tomten. På förmiddagen kom det rikligt med snö och det var kyligt ute men mycket ved i kaminen så blev det go värme inne.
Nu är element på också efter viss städning och kontroll av temperaturen. Kommer inte stänga huset totalt under vintern utan behålla vattnet. Inte helt enkelt att veta hur man skall göra med jag tror med stor sannolikhet att det nu kommer fungera under vintern. Den 8:e november skall jag till Nääs Byggnadsvård och fråga om råd gällande de detaljer som finns i huset. Kommer även beställa dokument från riksarkivet om det finns gammal information om huset. Gjorde litet försök på landsarkivet här i Gbg men det var inte helt enkelt, förstår mycket väl att man behöver gå kurs när man skall släktforska!! :-)
Denna vecka kommer jag även bestämma mig för vem som får jobbet med taket, inväntar fortfarande offert från den andre snickaren. Vore bra med två offerter och jämföra...men tiden går och snart kommer snön så det gäller att få gjort det snart!

2 kommentarer:

  1. Oj vad du jobbar undan snabbt. det har ju hänt jättemycket sen du köpte huset!! Det kommer att bli sååå fint.
    Saknar att få rata med dig varje dag :(. Men vi ses väl i nästa vecka!! många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeej! Jag hoppas vi ses imorgon på ViV! Jaa, när jag tittar på bilderna så ör det verkligen helt otroligt vad mycke som hunnits med. Har ju inte ens haft huset i två månader ännu! Saknar daglig kontakt med dig med!!! Kram anneli

      Radera