lördag 30 mars 2013

Nu har det jobbats lite...

Vet att det är en del nära och kära som väntar på lite bilder om hur det går! Inte helt enkelt just nu för bilderna hoppar in i texten hur som helst och delar av...så för att det skall bli så gör jag ett inlägg bara med bilder ovanför! Nu har hantverkarna iallafall varit på plats i 3,5 dagar och jisses vad de kommit långt! Jag såg ju till att städa rent i hallen under tiden som de jobbade med stora rummet vilket nu gjort att hela stora rummet och hallen är uppreglad med allt vad det innebär, grus, markduk och plast finns i botten. För att säkerställa att fukten inte tar sitt grepp så har jag fått använda mig av en annan lösning än vad jag tänkt. Har haft diskussioner med byggföretaget och ägaren har byggt hus i många år. Det blir till att lita på hans kunskap och ta eget ansvar för det. Inte direkt byggnadsvårdsmässigt och jag funderar mer och mer på om jag skall sota bort det där när det gäller mitt hus. Älskar gamla hus men förstår att så som huset används nu så behövs en del ändringar om jag skall ha huset kvar i många år...nog om det! Jag har nu innan hantverkarna skall komma på tisdag tänkt få färdigt på baksidan där toaletten stod och kommer stå. Det blir till att göra lilltoa som en lösning under kommande år, det får bli en senare fråga hur jag skall göra med fasciliteterna! I veckan som gick så var takgubben där och gjorde en del ändringar och städade på tomten. SAMMA dag så kom både elektrikern och rörmokaren vilket gjorde att jag blev tokig en stund, de hade så många frågor och jag inga svar...jag har inte tänkt ut i varje steg hur allt skall se ut...men det blir nog bra! Nu är det bara en vecka kvar tills jag skall börja jobba och tycker faktiskt att jag hunnit långt, har jobbat rätt mycket men det är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar