måndag 3 december 2012

23-25 november

Nu har takgubbarna påbörjat arbetet med takrenovering! De gamla tegelpannorna skall jag tvätta och återanvända, har även kommit över ett antal liknande pannor för komplettering. Efter en helg med diverse problem med vatten och högtryck så är det inte så enkelt. Tur att jag hade hjälp av min far nu i helgen. Första helgen efter att pannorna var nere så blev jag plötsligt medveten om att vattnet kunde (och gjorde) ta slut!! Så nu framöver är det fullt fokus på temperaturer ute så jag kan tvätta tegel! Förtränger att det är december och att det är naturligt med minusgrader ute!! :-)

Taket verkar ha flera ställen som inte hade hållit en längre tid så det känns bra att det blir gjort nu!!

Fick även diverse besök som en man i trakten som tog ner träd på framsidan som var ruttna och fula, kontaktpersonen till säljaren som ville kolla hur det går och ett par i bygden som ville bjuda in mig på samkväm vid jul. Lite mysigt med välkomnande grannar!! :-)

För mer bilder på trädfällningen kolla röjningar på tomten och andra bilder som är till höger!


 
Rutten stam....
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar